Jag tänder på lampor

I love my new lamps in our livingroom.

Under min semesterdag igår som jag tillbringade med mamma, köpte jag lampor.  Detta föregicks av en halv dags letande i olika affärer innan jag tillslut hittade ett par som såg ut precis som jag ville. Och så fort jag kopplat in dem och ställt dem i fönstren blev jag tok-kär i dem. De passar jättebra. 

Det gör faktiskt en del skillnad att ha lampor i fönstren som lyser upp i mörkret. Utifrån såg det tidigare nästan lite spöklikt ut.

Har spacklat i lägenheten två gånger nu. (I skarvarna är det en omgång kvar). Fortsätter när fler väggar kommer upp, vilket de gör sakta men säkert.


Vad tror ni om detta?

Har kikat på våtrumstapet också till badrummet i lägenhet och till vår egen kommande renovering. Vi ska ha tapet istället för kakel/klinkers. Det är inte helt lätt eftersom marknaden för våtrumstapeter inte är så het just nu. Det är ju bara kakel överallt. Men jag tycker dels att det är fräschare med tapet och dels har vi på grund av husets karaktär blivit rekommenderade att satsa på våtrumstapet. Men bara man hör ordet våtrumstapet så tänker man direkt på pastellfärgat och stormönstrat. Jag vill ju ha sobert och classic style anno ca 1930. Men jag tror att jag har hittat en kollektion som passar (se bild). Den går i i färgskalan vitt, ljustgrått och mörkgrått. Djärvt och living on the edge eller hur? Not! (Men jag resonerar att man med hjälp av handdukar och sånt kan variera färgsättning.)

 
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0