Vacker med spackel

Lyktorna som jag nämnde sist som står på trappan är nu svarta. (Det finns också lite svart färgrest på golvet i källarn.....) De lyser upp i alla fall. Men med anledning av alla höststormar senaste tiden har det varit svårt att få ljusen i dem att hålla sig tända.

Nu har trädgården också rensats på såväl löv som de flesta av äpplena. Det blev en hel del säckar med löv som vi fyllde förra helgen. Får se när löven på ekarna vid grinden lossnar. Då blir det krattan som åker fram igen.


Arbetet med att räta upp väggarna i lägenheten fortsätter och där har vi stor hjälp av svärfar. Sen kommer H och fäster gipsskivor på dem.




Och idag så började jag att spackla skruvhål. I köket, i rummet bredvid, i vardagsrummet samt i sovrummet på de väggar som det sitter skivor på. Det tog hela dagen. Så nu är jag rejält trött. (och frusen, det är inte speciellt varmt i lägenheten)

H har putsat mycket på murstocken som sticker fram i sovrummet för att få den jämn och fin.
 
Imorgon ska jag ha en semesterdag från jobbet. Då ska jag göra omgång två av spacklingen. Mamma ska komma och hjälpa mig att spackla i skarvarna. Det känns lite tryggare om hon gör det, tror jag.

Jag ska mäta upp trädgården också och få den på pränt för att kunna göra en långsiktig planering av den. Att göra om i trädgården ligger förvisso långt långt långt långt borta i tiden för oss men har man en plan så har man något att rätta sig efter. Vet ju redan nu att jag inte vill ha några rabatter, så de som finns idag ska väck. Vill istället ha buskar och de få blommor jag vill ha vill jag ha planterade i krukor. Men som sagt, det är lååångt dit. Bra att ha föräldrar som är intresserade och som har ögon för sånt.  Då kan de hjälpa mig i trädgårdsarkitekturen och se vad som passar till huset.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0