Gött mos

Saker sker men saker syns inte. Så kan man nog sammanfatta senaste dagarna. Själv har jag varit sjuk så för min del så har jag fått hålla mig inomhus och nedbäddad.

Av helgens äppelskörd gjorde jag två olika sorts pajer. Den ena smakade som äppelpaj brukar - för jävligt. Den andra varianten innehöll sirap och havregryn och blev jättegod. Fler sådana sistnämnda ska det bakas. Se receptet: Äpplepaj

Nåväl huset...
I lördags jobbade H och K till efter midnatt med elen. På söndagen fortsatte vi med viss eldragning och arbete med att räta upp väggar vilket tar sin lilla stund. En del väggar är jättesneda som det brukar vara i gamla hus och det gäller att vara noggrann i allt förarbete.

Under veckan har reparationsarbete av ena murstocken pågått under kvällstid. Förhoppningsvis ska kakelugnen vara besiktigad och färdig att användas till helgen. Det ska bli jättemysigt (och framför allt effektivt) att kunna använda den gamla charmiga godingen. Den har inte använts på många år.

Det var lite otur med köksluckorna till serveringsgången som mamma slitit med också. När slipningen och spacklingen äntligen var klart och första lagret av grundfärg lagts på, började färghelvetet att krackelera. Troligtvis är det någon jävla olja i träet som gör att färgen luckras upp. Så det var bara att slipa bort skiten och börja om på nytt. Trist....

Våra kommande hyresgäster kommer ideligen med nya förslag på hur köket ska inredas. Vi får se vad som går att genomföra. CJ verkar jättenöjd över att jag i förbifarten råkade kalla en av hans tidigare garderobsidéer för BRILJANT. Ha ha, jag ska nog inte vara så superlativ i mina kommentarer, kan ju väcka storhetsvansinne.... 

Innan jag insjuknade hann jag med balkongräcket. Dock är stolparna kvar och vi får se när jag hugger tag i det arbetet. Lite jobbigt att andas genom en syrgasmask med nästäppa.

Mamma har gjort äppelmos av våra äpplen! Gött mos är så sant som det är sagt.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0