Jag ville bli arktitekt när jag blev stor


Nu har vi reglat det som ska bli badrumsväggar. Så nu kan man se hur bred passagen blir som sammanbinder de forna två lägenheterna till en. Det blev inte så trångt som jag var rädd för.


Däremot måste vi nog tänka om i badrumsplaneringen, hur vi ska ställa möblerna och var dörren kommer att sitta. För på pappret såg det bra ut men verkligheten blev en annan. Det får inte bli trångt och bökigt och man ska ju heller inte mötas av ett handfat när man öppnar dörren.

Tänka sig, jag satt och ritade villor och herrgårdar så det stod härliga till när jag var liten. Det var arkitekt jag skulle bli! Det var flera våningar och dubbelgarage, pool både inne och ute och gym i källaren. Ritningarna var jättedetaljerade. Får se om jag kan kan hitta tillbaka till den ådran nu...


I hallen är det nu en bredare öppning än förut och än så länge har inte huset rasat ihop. (Den väggen är bärande nämligen).

Flera väggar har också fått gipsskivor så nu kan man börja spackla.

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0