Tänt var det här



Idag gjorde vi upp eld i kakelugnen för första gången på.... ja väldigt många år. Gubben hade ju aldrig eldat och han hade ju bott här ett bra tag. Kakelugnen har tjock sten så det tar ett tag innan den blir varm och så måste vi ju elda varsamt i början. Men det kommer bli väldigt skönt att ha den igång fram i vinter.

Idag har jag krattat löv och plockat äpplen. Pajasen i magen är i vägen så jag fick ta hjälp att få löven i säckar. Och nu när jag tittar ut känns det som att det är lika mycket löv igen. 

Beträffande lägenheten så har vi diskuterat var eluttag och strömbrytare ska sitta i de olika rummen och idag så har CJ och Sväronen har varit här och hjälpt till en massa.

Vädret sprack upp och det blev riktigt fint höstväder så pelarna på balkongen har också målats. Dock hann jag bara två av fyra och jag slarvade rejält. Jag har inga bra penslar utan måste ha nya. Och så kan jag inte maskera med tejp eftersom då släpper den svarta färgen på räckena. 

 /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0