Fyra nyanser av brunt



Nya skivor till köksväggarna i lägenheten. Här kommer det bli en spis längst till vänster, följt av en diskbänk med diskho. Köksskåpen ska gå ända upp i takhöjd för att utnyttja utrymmet maximalt.

Idag har vi satt upp skivor i köket, skaffat utrustning till el-dragningar.
Brorsan CJ kom hit alldeles frivilligt och började skrapa färg från en garderobsdörr. Den kommer också att bli lika fin som luckorna som mamma slet med i går.

När CJ gjort grovjobbet tog jag över med finliret, att komma åt vid listerna. Aj det var jobbigt åt min rygg. Så jag får fortsätta en annan dag. Istället fick jag motivation till att måla om trappräcket.
Jag fattar inte att allt i och på huset måste vara "fyra nyanser av brunt". Trappräcket är med andra ord också brunt. Så jag tog cykeln till bygg-fabriken och köpte svart färg och började måla, något som tog hela eftermiddagen.


Bakom främre räcket syns resultatet. Jag tror det kan bli jättebra och inte så gubb-sorkigt. (kom inte på nåt bättre begrepp)

Sen lyckades CJ komma med en helt briljant idé till lägenheten:  att utnyttja en del av entréhallen och bygga ett klädskåp (walk in closet) som man når ifrån sovrummet. Det är jättebra att de som besöker oss/hjälper oss kommer med nya fräscha idéer. Det hade vi nog aldrig kommit på själva, trots att vi vänt och vridit på ritningarna 1000 gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0