It´s electric


Snobbar som jobbar

Arbetet med att dra el fortsätter idag. H och K står i och jobbar och sliter. (Fast nyss när jag tittade in kunde jag skymta ett par ölburkar.) Gött! Man SKA ha det bra när man jobbar. Och för tusan, det är ju lördag tjoho! 
Är lätt avundsjuk på dem, nåväl får kila till affären och köpa alkoholfri öl. Carlsbergs är rätt okej faktiskt.

 

Min dag har mest handlat om trädgårdsarbete. Började med att kratta, vilket var idioti eftersom det är ganska blåsigt och strax var det lika mycket löv på gräsmattan igen, trots att jag skakat äpple- och päronträden rejält innan.
Plockade ner äpplen från Åkerö-trädet och från Vad-Det-Nu-Heter-Med-Så-Fult-Skal-trädet i två rejäla lådor. Det sistnämnda har väldigt söt smak men det är svårt att se om de är ruttna eller inte eftersom utsidan är så fläckiga. Ska se om man kan göra mos eller nåt på det.
Jag tog också rätt på en del Åkeröingar som hade några små skönhetsfläckar så sen ska jag kolla upp lite recept om man kan göra något av dem. Tips tas tacksamt emot! Ska det bli en paj månne? Tveksamt om jag själv kommer att äta något. Frukt i en paj är inget för mig.

Jag har också skrapat räcket på balkongen idag, det var i mycket sämre skick än det på verandan. Väldigt rostangripet och flagigt. Så det tog sin lilla stund. (Hade nog kunnat vara lite mer noggrann förvisso...) Är vädret bra imorgon så kan jag förhoppningsvis måla det.

Jag tror inte jag orkar så mycket mer idag. Man håller ju igång hela tiden!  Kommer knappt ihåg vad jag använde helgen till när jag bodde i lägenhet. Men det är jätteskönt att vara ute i friska luften en hel dag som denna vackra höstdag. Man får en enorm energikick.

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0