Rensa ogräs - början på resten av mitt liv?

Med Pajas i vagnen i vårsolens skugga letade jag upp rens-verktyg, hinkar och säckar och satte igång att plocka löv, pinnar och gröna blad som stack upp här och var i gårdsgruset.

Efter fem minuter var jag redan trött på det....

Att bli med trädgård är ingen dans på rosor. Speciellt inte vår trädgård. Vi har ganska mycket grusgång, mossa i gräsmattan och förbaskat mycket liljekonvaljer. "Åh liljekonvaljer!!!" säger alla och får något drömlikt i blicken. Men för mig har blomman förvandlats från något oskyldigt som växte i mormors slänt till ett ogräs som förökar sig med väldig fart. De måste bort! Och sen är de röda bären väldigt giftiga så de måste väck innan Pajas kommer på fötter.

Kan man asfaltera hela trädgården?

/M

Kommentarer
Postat av: kusinen

Det är väl så med allting. Var sak har sin plats och är det på fel ställe så är det "ogräs".

2009-04-16 @ 14:28:01
URL: http://pysselpyret.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0