Golvläggning i kök påbörjat



igår kväll började H och svärfar med de allra första golvbitarna till köket. 

vi har också lagt puts inuti skorsstensmuren, för att bättra på. man får ju passa på när det ändå är öppet. när bruket brunnit klart flyttar vi röret från pelletskaminen till det rör som ska anslutas till gjutjärnskaminen. är lite avis faktiskt att kaminen hamnar på första våningen, den blev ju så himla fin. men vi har ingen bra plats för den här uppe, får trösta mig med att vi har en fin kakelugn som fungerear.

det är för övrigt inget nytt konstnärligt grepp från min sida att inte använda versaler. jag har nämligen lille pajas i famnen som hindrar mig att använda bägge händer på tangentbordet. lustigt det där, vilken fena man blivit på vissa vardagssaker med en bebis på armen: plocka upp kläder från golvet med fötterna, bre smörgås med höger hand (inte lätt för en vänsterhänt...) dra på sig luddiga ullvantar med tänderna (usch..) och så vidare.

garderoben under trappan har målats invändigt. det blev jättebra.


idag fortsätter förmodligen tapetsering. och fönsterbrädorna - Special vintage design by Dad.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0