Lille Pajas ville till världen

Ja, att vara höggravid och att ha en dator som kraschar är inget bra recept för en uppdaterad bygg-blogg, kan jag lova. Under december har jag inte orkat hålla på att varken renovera eller uppdatera här.



Men för den nyfikne kan jag rapportera följande, viktigaste först:
- Lille Pajas föddes den 20 december och livet tar en ny vändning, helt klart! Han är världens vackraste och vi är så stolta. Han gör sig gärna hörd, speciellt nattetid, då han förutom att skrika också kräks, kissar och boxar på mamma och pappa.


Och så bygg-projektet:
- Eldragning fortsätter....


- Vi har köpt ett IKEA-kök med luckorna Ståt. Stommen är monterad. Ska också införskaffa en diskmaskin som är 45 cm.


- Våtrumsmatta är uppsatt i badrummet. Det blev det mönstret som jag visat nedan. Mörkgrått golv och en svagt medaljongmönstrad tapet och en grå bård högst upp. Har köpt spegelskåp och belysning.

- Vi har köpt takpanel till entré och hall. Vita. De var dyrare än laserad el. obehandlad men det är värt att kosta på.

- Vi har skaffat golv till köket. Tror att vi valde asp. Ask, nå hursomhelst, det hårdaste träslagen av de två.

- Vi har brutit upp korkmattorna i hall och i sovrum. Under uppenbarar sig ett trägolv som vi hoppats på. Dock är det inte i bästa skick och lappat och lagat lite här och där och breda springor lite varstans. Tror dock att det kan vara lönt att slipa upp det..
 
- Vi har också valt ut tapet till hall och till kök.


När det är klart? Mars förhoppningsvis...

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0