Pajas rum



Äntligen!
Igår monterade vi elementet i barnkammaren. Så fort det blev rumstemperatur kunde vi börja inreda. Det här rummet kallas enligt originalritningarna för jungfrukammare och rummet är inte speciellt stort. När vi flyttade in var det mörkgrön tapet och mörkbrunt tak. Men i höstas målades taket vitt och väggarna blev creme/latte-färgade.

Rullgardinen var jag först skeptisk till. Det stod att den skulle mörklägga och jag undrade hur en vit rullgardin skulle lyckas med det. Men den håller vad den lovar. Snörena är dock inte barnsäkra så inom kort ska jag göra en fästanordning så att Pajas (när han blir äldre) inte kan komma åt.


Pajas verkar nöjd med sitt rum

Kommentarer
Postat av: gustav

Härligt!!!!

2009-03-17 @ 07:00:38
Postat av: kusinen

Å vad avundsjuk jag blir, vill ju också börja inreda barnkammaren. Måste vänta in våren bara så att det inte är allt för kallt när fönstret ska bytas och elementet plockas bort för ommålning.

2009-03-17 @ 09:12:20
URL: http://pysselpyret.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0