Och sen kom Bården

Bården kom upp i fredags. Det var liksom lika bra att acceptera valet jag tidigare gjort. Nu har det gått några dagar och nu har jag faktiskt vant mig vid den.

Jag kommenterar och försvarar den och säger:
- Ja men hade vi valt en enfärgad hade det blivit offentlig miljö av badrummet.
- Ja men det blir ju bra sen när taket kommer på plats.
- Ja men inreder vi med gråa handdukar så ser blommorna inte så lila och blå ut.

Emellertid skapade bården (ja och tapeten också) stora problem för oss. Vi hade räknat med att mattläggaren skulle utnyttja såväl tapet som bård maximalt, och hade därför förberett hål för ventilation i väggen på en höjd som vi försäkrat oss om skulle bli bra. Men så fel vi fick, när vi insåg att bården inte skulle nå ända upp. 

I panik fick vi därför sätta igen ventilationsröret och tänka om. Plan B blev därför att dra ny ventilation från vinden. Och det är där i arbetet vi är nu. Dessutom måste elen i taket sänkas eftersom ju takhöjden blev lägre än beräkningarna. 

Ja, det är inte lätt när det är svårt. Men vi får bryta ihop och komma igen, som man säger...

/M 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0