Tapet uppe



Nu sitter den färgglada tapeten som ett smäck på väggarna.
I hörnet står Bården och trycker, och väntar på morgondagen då den ska sättas upp.

Ja, Bården som jag drömmer om på nätterna.

Innan Bården hamnade i hörnet rullade jag ut den på golvet och begrundade den. Det var BLOMMÖNSTER på Bården. Tyckte till och med att blommorna var lila och blå, om än ganska svagt färgade. 

Mmm, spännande. Det ska bli spännande det här...

Blir Bården kanon eller kalkon? Jag måste gå och kika på den igen...

/M

Kommentarer
Postat av: LindaLi

Bård minsann! Gör den comeback nu?

2009-10-15 @ 17:26:37
Postat av: Anonym

Men va fan, ge mig inte ännu mer ångest för detta!!!



Och ja, man måste faktiskt ha bård eftersom själva mattan inte tillverkas längre än två meter. Enda sättet att komma runt det är att sätta tapeten vertikalt i våder men det gör man inte nuförtiden utan man sätter istället vertikalt för att minimera antalet skarvar.



Gah...kommer ni kalla mig TANT nu när ni kommer och besöker mig och mitt badrum när jag valt dessa härliga lila blommor som bård?

2009-10-16 @ 10:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0